نامه‌های من و پول (قسمت ۲۴) – ثروتمند کیست؟

درود بر سرکار خانم وارسته

سپاس فراوان از نامه پر مهر شما.

به صلاحدید اینجانب تصمیم به آن شد که این نامه را از جانب خودم ثروت بنویسم و مابقی را به فرزندم واگذار کنم.

شما بانوی بسیار خردمند و خوش فکری هستید من به بصیرت شما در مورد ارتباط با ما تبریک می‌گویم. این نتیجه متحمل شدن رنج و سختی است.

گاهی انسان‌ها وارث دارایی گذشتگان خویش می‌شوند و به خیال خویش پول، ثروت و برکت را می‌شناسند.

آن‌ها هیچ درکی از لذت بردن ندارد، آن‌ها نمی‌دادند که برکت پول را می‌آورد نه پول برکت را. آن‌ها نمی‌دادند که ثروت چیست. آن‌ها تنها چیزی که می‌دانند دارا بودن خود است.

در نهایت هر آنچه که دارند را به قیمت سلامتی و زندگی خویش بر باد می‌دهند. برای آن که به سرنوشت آن‌ها دچار نشوید لازم است که ما را بشناسید و من خود را در این نامه به شما معرفی می‌کنیم.

من جناب آقای ثروت هستم. فرزند کوشش و رویا، همسر برکت و پدر پول. همان طور که پسرم به سمع و نظر شما رساند ما خدایان نیستیم، بلکه مخلوق شما هستیم ولی خوب با ما این گونه رفتار می‌شود.

در بسیاری از اعصار، در متون و گفتگوها مرا به علت پدر پول بودن می‌شناسند و فکر می‌کنند ثروت یعنی میزان بسیار زیادی پول. درست است که تنها فرزند من پول است اما من نیز می‌توانم در غالب دوست، دانش و دیگر مفاهیم انسانی عملگرا باشم.

انیشتین نیز ثروتمند بود اما از دانش و علم، مارتین لوتر نیز ثروتمند بود اما از بصیرت و مذهب. همه انسان‌ها می‌توانند ثروتمند باشند اما در حوزه‌های مختلف انسانی و این انتخابی است که خودشان انجام می‌دهند اما همیشه ناراضی هستند که چرا ثروتمند نیستند.

ثروتمند بودن در ذهن آن‌ها این گونه نقش بسته است: کسی که پول زیادی دارد. البته گزاره دوم ناراست است اما خوب این نیز یکی از مواردی است که من می‌توانم باشم. بلی من صفتی هستم که می‌توان به خود اطلاق کرد؛ ثروتمند، اما این با شماست که در چه حوزه‌ای.

شما، خانم وارسته از دیدگاه من نیز ثروتمند در دوستی، خانواده، ادبیات و خرد هستید و می‌توانید انتخاب کنید کجا این صفت را برگزینید.

این صفت رابطه مستقیم با درجه استادی، مهارت و میزان عملکرد شما نیز دارد.

ارادتمند شما 

جناب ثروت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط